Het roer is doorgeroest en het onderste (kunststof) lager is uitgesleten. Eigenlijk hoort er een eikenhouten roer achter de boot dus we moeten er over nadenken wat reparatie of vervanging gaat kosten. De voorkeur gaat uit naar een achtergehangen roer.
Het interieur is niet zoals wij het willen hebben, daarnaast is een groot gedeelte door water aangetast en verrot, we halen bijna alles er uit en beginnen met een leeg casco.
Er komt een twee persoons bed in de punt met een redelijke zithoogte en een slaapmogelijkheid in de kajuit. Daarnaast komt er een nieuwe keuken en lades langs de kant om boodschappen en spullen op te kunnen bergen.
Het onderwater toilet gaat er uit en wordt verplaatst en vervangen door een porta potti.
De stuurstand gaat er uit, of er komt een helmhout op het huidige roer of er komt een achtergehangen roer, in de wand tussen de kajuit en de kuip komt een raamkozijn naast de reeds aanwezige deurtjes.
De schroef zit los op de schroefas, deze moet vervangen worden. de startmotor en de dynamo moeten weer gemonteerd worden en de dieseltank moet leeg gemaakt en gecontroleerd worden, als dit klaar is krijgt de motor een beurt en zijn we benieuwd of de motor goed loopt.
De romp wordt gestraald en gerepareerd, er moeten een aantal modificaties aangebracht en een paar kleine reparaties uitgevoerd worden. mogelijk is de vloer te dun na het stralen en moet deze "gedubbeld" worden.
(offertes welkom! voor het stralen & coaten heb zijn er al offertes, we zijn nog op zoek naar een "all in" offerte, laswerk, stralen & coaten om de kosten te drukken willen wij het afschilderwerk zelf doen)
Het dak en het luik van de kajuit zijn geheel van teak, er moet wel wat aan gerepareerd worden maar het lijkt niet slecht.
Het tuig, de giek en de gaffel zijn als nieuw, het touwwerk is vergaan evenals enkele van de blokken, de mast is kaal en verkleurd maar lijkt nog bruikbaar evenals de eikenhouten zwaarden. De spriet en kluivert zijn niet meer aanwezig, het beslag is wel aanwezig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten